علمای اهل سنت پاکستان: مراکز مذهبی قادیانیان شناسایی شود

علمای اهل سنت پاکستان خواستار شناسایی و علامت گذاری مراکز مذهبی فرقه انحرافی قادیانیان در سراسر پاکستان شدند.

روزنامه اردو زبان نوای وقت ۲۷ فوریه
علمای اهل سنت پاکستان خواستار شناسایی و علامت گذاری مراکز مذهبی فرقه انحرافی قادیانیان در سراسر پاکستان شدند.

در همایشی که از سوی جنبش بین المللی خاتمیت در چنیوت ایالت پنجاب برگزار شد، سخنرانان بر شناسایی و علامت گذاری عبادتگاه های فرقه قادیانی که به صورت مسجد ساخته می شود شدند. علامه دکتر احمد علی سراج، دکتر سعید احمد، عنایت احمد، مولانا فضل الرحمن درخواستی، سید انور شاه کشمیری، مولانا زاهد محمود قاسمی و رفیق نفیسی در سخنانی توطئه قادیانیان را برای جامعه مسلمان نشین پاکستان خطرناک توصیف کرده از دولت خواستند برای تعطیلی مراکز آموزشی این جریان انحرافی  دست به اقدامات مناسبی بزند.

آنها گفتند: سرکردگان فرقه انحرافی قادیانی به صورت پنهانی تلاش می کنند تا جوانان را از راه های مختلف بفریبند و آنها را جذب خود کنند. علمای اهل سنت از دولت پاکستان خواستنند تا موضوع خاتمیت را در متون درسی دانش آموزان بگنجانند.

ملاحظه: فرقه قادیانی احمدی به پیروان میرزا غلام احمد قادیانی اطلاق می‌شود که در سال ۱۸۳۵ میلادی در منطقه "قادیان" ایالت پنجاب هندوستان و در خانواده‌ای غرب‌زده و وفادار به دولت انگلیس به دنیا آمد. این فرقه درسال ۱۸۸۹ میلادی توسط میرزا غلام احمد بنیان‌گذاری شد. از آنجایی که غلام احمد دارای باورهای انحرافی همچون ادعای مهدویت، مسیح بودن و نزول وحی بر خود و انکار خاتمیت بود، واکنش سختی را از سوی جامعه مسلمانان هند در پی داشت و علمای اسلامی در آنجا، او را مرتد و خارج از دین اعلام کردند.

پس از تشکیل پاکستان بخشی از طرفداران قادیانی‌ها مرکز فعالیت خود را به پاکستان منتقل کردند اما روحانیان مسلمان پاکستان نیز برای مقابله با این فرقه انحرافی، نهضت ختم نبوت یا خاتمیت را به وجود آوردند و موفق شدند قانون غیر مسلمان بودن این فرقه را در مجلس ملی این کشور در اوایل دهه ۷۰ میلادی به تصویب برسانند. میرزا غلام احمد قادیانی پس از آنکه فرقه ای انحرافی تاسیس کرد و مدعی پیامبری شد، حکم جهاد در زمان غیبت معصوم را مورد انکار قرار داد. در حالیکه حکم جهاد ریشه در باورهای عقلانی دارد و در طول تاریخ انسان‌های آزاده همواره در برابر ظلم ایستادگی کرده و از حقوق مظلومان دفاع کردند. مقابله با جریان انحرافی قادیانیان از جمله فعالیت همه احزاب مذهبی اهل سنت و شیعه در پاکستان است.

کد خبر 11679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =